16 Temmuz 2008 Çarşamba

tatil - tatil dönüşü

tatil 23 haziran sabah saat 11 de Kadirli'ye varmamızla başladı hemen dayımın kızına gittik dayımın öbür kızıda geldi iyice hasret giderdik bebiş sevdik bol bol güzel bir sofrada karnımızı doyurduk ve sohbet ettik eskilerden çocuklardan dayımın öbür kızı yaylaya gideceği için ayrıldı sonra ben miniğimi uyuturken uyumuşum biraz,sonra ikindi çay pasta faslı yaptık .akşam yemek hazırlığı yemek yeme tekrar çay faslı sohbet uyku. sabah geç ve güzel bir kahvaltı kızların Kadirli'yi merakları sonucu kadirli gezisi azıcık alışveriş başka bie dayının iş yerine uğradık ordan onların evine yengem ve çocuklara süpriz yaptık onlarda bizi çok sevinçle karşıladılar. ordada sohbet muhabbet çocuklar büyümüşler çocuklar tekrar bir gezi yaptılar.biz bir gün kalıp köye geçmeyi planlarken dayıdan izin çıkmayınca 2 gecede onlarda kaldık bu arada köyden sürekli telefonlar geliyor ve biz bir türlü köye ulaşamıyoruz neyse perşembe günü nerdeyse benden umudunu kesmiş olan köyüme ve canım halama annaneme dayıma ulaştık oradada sohbet muhabbet.Ertesi gün yufka ekmek yaptık bol bazlama tereyağlı kendimize ziyafet çektik bol bol , seviğim özlediğim dayı kızlarını gördüm G abla ve diğer büyük dayımın hanımıda geldi güzel bir gün geçirdik . Cumartesi günü evi köyün daha aşağısında olan dedem ve küçük amcamları görmeye gittik alşam üstüne kadar onlarla hasret giderip akşam üstü halamlara ve dayımlara geri döndük bu arada benim halam H.dayımla evli öyle olunca insan daha rahat gidip kalabiliyor iki taraflı bizim olunca.Ertesi gün geçen yıl rahmetli olan canım babanneme yasin okuttuk sabahtan yoğun bir hazırlık kurabiye- poğaça- kek- çay ikram ettik bir ara hazırlıklar yatişmeyecek diyede strese girmedik değil ama sonuçta bol katılımla ve güzel ikramlarla çok güzel geçti.Her sabah değişik hamur işleri yaptık her kahvaltıda halamın yaptığı tereyağ ve peynir organik acur domates soğan tam bir ziyafet çektik kendimize. çarşamba G ablada gün vardı ona gittik kısır , çay kek yedik oradada güzel sohbet ettik üvey dayımın torunları ve gelinleri halam büyük yengem çok güzel vakit geçirdik ama sabahtan bebiş hasta olunca tam tadına varamadım akşama kadar sürekli çıkardı akşam üstü ilaç verdim düzeldi.perşembe günü uzak bir tarlaya çapa yapmaya gittik kızların ısrarı üzerine fakat bu işten çabuk bıktılar ve onları ancak 2,5 saat oyalabildik biraz çapa yapıp döndük büyük kızlar akşama kadar hasta odular bu seferde , akşama kadar çıkardılar akşam düzeldiler.Akşam dedemlerin evine gittikM amcamda köye gelmişti biz ertesi gün akşam üstüne kadarda orda kaldık tekrar halama döndük.Cumartesi başka bir yasin vardı halamla ona gittik köyde görmediğim bazı insanlarıda orda gördüm sonra eve gelince büyük yengem ve kızıyla oturduk onlara şalvar diktik akşam tekrar misafir vardı akşamda güzeldi iğne oyası modeli çıkardık.
İnsanın böyle sevildiği yerlere gitmesi çok güzel oluyor 11 gün kalmama rağmen halam hiç tatmin olmadı iznini uzatalım dedi ama mümkün degildi,tatil banada az geldi pazar sabahı halam dayım ve G abla ile beraber anneme kalvaltıya geldik onlarda umreden gelen amcamı ziyeret ettiler akşama kadar hep beraber oturduk akşama doğru köye geri döndüler